Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Gamifikasi Pada Mata Pelajaran Informatika Kelas X SMA
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ahmad, A., Zeshan, F., Khan, M. S., Marriam, R., Ali, A., & Samreen, A. (2020). The Impact of Gamification on Learning Outcomes of Computer Science Majors. ACM Transactions on Computing Education, 20(2). https://doi.org/10.1145/3383456
Amiroh. (2020). Mahir membuat media interaktif articulate storyline. Pustaka Ananda Srva.
Ananda Yulian, S., Ayu Rengganis, A., Hazlina, N., Dela Siburian, P., Abdul Kadir, N., Rahmadani, A., Muara Pahu Gunung Kelua, J., & Samarinda, K. (2023). Pengembangan Media Pembelajaran Gamifikasi Dalam Pembelajaran Kimia Literature Review: Development Of Gamification Learning Media In Chemistry. Prosiding Seminar Nasional Kimia.
Daud, F. M. (2021). Pengembangan media pembelajaran interaktif berbasis articulate storyline materi sistem reproduksi manusia kelas XI SMA Negeri 11 Pangkep. UNM Journal of Biological Education , 5(2), 72–82.
Dick, W., Carey, L. & Carey, J. O. (1996). The Systematic Design of Instruction. Florida.
Hake, R, R. (1999). Analyzing Change/Gain Scores. AREA-D American Education Research Association’s Devision.D, Measurement and Reasearch Methodology.
Hasan, M., Milawati, Darodjat, Khairani, H., & Tahrim, T. (2021). Media Pembelajaran. In Tahta Media Group.
Jusuf, H. (2016). Penggunaan Gamifikasi dalam Proses Pembelajaran. Jurnal TICOM, 5(1), 1–6. https://media.neliti.com/media/publications/92772-ID-penggunaan-gamifikasi-dalam-proses-pembe.pdf
Khoiruddin, M. A., & Ranu, I. (2024). Pengembangan Gamifikasi Untuk Meningkatkan Motivasi Belajar Dan Hasil Belajar Materi Sistem Ac. Jurnal Pendidikan Vokasi Otomotif, 7(November), 194–214.
Pagarra H & Syawaludin, D. (2022). Media Pembelajaran. In Badan Penerbit UNM.
Prawiradilaga, D. S. (2012). Wawasan Teknologi Pendidikan. Prenadamedia Group.
Putra, L. D., Sintawati, M., & Siswantari, H. (2022). Pelatihan Pengembangan Bahan Ajar Digital Game-Based Learning. Seminar Nasional Pengabdian Kepada Masyarakat, 0(0), 421–428. https://ojs.unm.ac.id/semnaslpm/article/view/18284
Riduwan. (2012). Metode & Teknik Menyusun Proposal Penelitian. Alfabeta.
Sugiyono. (2017). Metode penelitian kuantitatif, kualitatif, dan R&D. Alfabeta.
DOI: https://doi.org/10.59698/afeksi.v6i5.611
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2025 Asyifa Andriani, Nolfi Hendri, Meldi Ade Kurnia Yusri, Alkadri Masnur

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License