Effectiveness of Make A Match Learning Model on Mathematic Outcome in Elementary School
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Akbar, R., Sukmawati, U. S., & Katsirin, K. (2024). Analisis Data Penelitian Kuantitatif. Jurnal Pelita Nusantara, 1(3), 430–448. https://doi.org/10.59996/jurnalpelitanusantara.v1i3.350
Amiruddin, T., & Basri, B. (2022). Analisis Statistik Parametrik. In Yayasan Khalifah Cendekia Mandiri. http://eprints.unm.ac.id/32291/1/Buku penelitian dan statistik 20123 Final Editing.pdf
Candra Susanto, P., Ulfah Arini, D., Yuntina, L., Panatap Soehaditama, J., & Nuraeni, N. (2024). Konsep Penelitian Kuantitatif: Populasi, Sampel, dan Analisis Data (Sebuah Tinjauan Pustaka). Jurnal Ilmu Multidisplin, 3(1), 1–12. https://doi.org/10.38035/jim.v3i1.504
Chartier, M. R. (1972). Learning Effect. Simulation & Games, 3(2), 203–218. https://doi.org/10.1177/003755007200300206
Fauhah, H., & Rosy, B. (2020). Analisis Model Pembelajaran Make A Match Terhadap Hasil Belajar Siswa. Jurnal Pendidikan Administrasi Perkantoran (JPAP), 9(2), 321–334. https://doi.org/10.26740/jpap.v9n2.p321-334
Hamzah, F., Mujib, A., Firmansyah, ), Muslim, U., Al, N., Medan, W., Garu2, J., & Sumatera Utara, M. (2022). Efektivitas Pembelajaran Blended Learning Menggunakan Schoology Pada Pelajaran Matematika 1). Januari, 10(1), 95–104.
Iyan Nurdiyan Haris, 2018. (2018). Pengaruh Penggunaan Pasta Labu Kuning (Cucurbita Moschata) Untuk Substitusi Tepung Terigu Dengan Penambahan Tepung Angkak Dalam Pembuatan Mie Kering (Vol. 15, Issue 1). https://core.ac.uk/download/pdf/196255896.pdf
Kolin, A. K., Rosliyah, Y., Setiawati, A. S., & Oesman, A. M. (2025). Analisis butir soal ulangan akhir semester bahasa jepang kelas xi di sma negeri 1 semarang analysis of final semester exam questions for japanese language class xi at sma negeri 1 semarang. 11(1), 81–90.
Mayung, R. A., Tandiayu, W. N., Untu, Z., & Widajanti, A. (2023). SEMINAR NASIONAL PENDIDIKAN PROFESI GURU TAHUN 2023 e-ISSN: 2829 - 3541. Seminar Nasional Pendidikan Profesi Guru Tahun 2021, 2020, 105–111.
Meila Noor Syafria, I. A., Pratiwi, I. A., & Kuryanto, M. S. (2020). Pengaruh Model Pembelajaran Picture And Picture Ditinjau Dari Kemampuan Berpikir Kritis Siswa Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 5(5), 3(2), 524–532. https://journal.uii.ac.id/ajie/article/view/971
Nurhayati, H., & , Langlang Handayani, N. W. (2020). Jurnal basicedu. Jurnal Basicedu,. Jurnal Basicedu, 5(5), 3(2), 524–532. https://journal.uii.ac.id/ajie/article/view/971
Putri, A. D., Ahman, A., Hilmia, R. S., Almaliyah, S., & Permana, S. (2023). Pengaplikasian Uji T Dalam Penelitian Eksperimen. Jurnal Lebesgue : Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika, Matematika Dan Statistika, 4(3), 1978–1987. https://doi.org/10.46306/lb.v4i3.527
Rajagukguk, M. J. T., & Naibaho, D. (2023). Mampu Memilih Soal Berdasarkan Tingkat Kesukaran. Jurnal Pendidikan Sosial Dan Humaniora, 01(4), 1–23.
Ramadhan, M. F., Siroj, R. A., & Afgani, M. W. (2024). Validitas and Reliabilitas. Journal on Education, 6(2), 10967–10975. https://doi.org/10.31004/joe.v6i2.4885
Saputri, H. A., Zulhijrah, Larasati, N. J., & Shaleh. (2023). Analisis Instrumen Assesmen : Validitas, Reliabilitas, Tingkat Kesukaran, dan Daya Beda Butir Soal. Didaktik : Jurnal Ilmiah PGSD FKIP Universitas Mandiri, 09(05), 2986–2995.
Sari Anita, Dahlan, Tuhumury Nicodemus August Ralph, Prayitno Yudi, Siegers Hendry Willem, Supiyanto, & Werdhani Sri Anastasia. (2023). Buku Annita sari Dkk Dasar-dasar Metodologi Penelitian. 71.
Sukarelawan, M. I., Indratno, T. K., & Ayu, S. M. (2024). N-Gain vs Stacking.
Sundanah, & Rahmadiansyah, R. (2022). Pengaruh Model Pembelajaran Make a Match Terhadap Kemampuan Komunikasi Matematis Siswa Smp Kelas VII Pada Materi Himpunan. Desanta …, 2, 310–322.
Syafriani, D., Darmana, A., Syuhada, F. A., & Sari, D. P. (2023). Buku Ajar Statistik Uji Beda Untuk Penelitian Pendidikan (Cara Dan Pengolahannya Dengan SPSS). Cv.Eureka Media Aksara, 1–50.
DOI: https://doi.org/10.59698/afeksi.v6i6.585
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2025 Zuliana Zuliana

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License